HAWAII DAG 3 - The North Shore

♡ ♡ ♡

Amerikansk tid: 21:49 - Norsk tid: 3:49

Denne dagen var lang, men full av opplevelser. Sykt innholdsrik dag, og fikk sett utrolig mye. Vi tok nemlig turen til den nordlige delen av øyen, og jeg elsket det. Vi satte oss i bussen tidlig på morningen, og fant ut av buss sjåføren var verdens beste. Han var veldig gira, og spillte høy musikk hele tiden. Han sørget for god stemmning 24/7. Han var vår faste busssjåfør hele uken, og gjorde bussturene veldig morsomme.

Første stopp var det eneste slottet i USA. Vi fikk høre litt om viktige personer i Hawaii's historie. Lærte veldig mye på så kort tid, og var veldig gøy også.

Etter litt mer kjøring stoppet vi på Dole plantasjen. Hawaii er kjent for å ha kjempe gode ananaser, og på Dole plantasjen fikk vi kjøpt den aller beste ananas isen jeg noen gang har smakt. Mange av oss kjøpte også armbånd med navnet våres på Hawaii. Jeg brukte bare "Anna" fordi jeg tenkte at Anna Marie ville bli for langt (Akkuratt det er vel ikke så interesant for dere, men følte for å si det uansett). Vi fikk også betydningen, men den har jeg dessverre glemt. Tror det var noe med kindness ellernoe lignenede. Navnet var i allefall: "Maikai"

FARLIG GOD ISKREM! (ps. denne er et must om du besøker hawaii en gang.. jeg kunne helt sikkert levd på denne daglig om jeg hadde hatt muligheten)

Deretter var det tid for å dra til en surfe by. Det er vanskelig å velge det jeg likte best med Hawaii, men denne byen kommer i allefall veldig høyt opp på lista. Elsket den rett og slett. Mange filmer har også spillt inn der, som blandt annet "Bay Watch". Vi fikk en del fritid til å gå rundt på egenhånd. Vi tittet rundt i surfebutikker og tok hundrevis av bilder før det var på tide å reise videre. Denne byen var noe for seg selv, og er ett av de stedene jeg virkelig anbefaler alle å titte innom om du skal til Hawaii.

Dette er tydeligvis en veldig bra resturant. Vi var ikke så sultene, og gikk derfor ikke inn. De er veldig kjent for sine hamburgere med ananas eller avokado. Fikk høre av mange at den var veldig bra. Hvis jeg kommer tilbake en gang, må jeg hit!

På vei til neste stopp ble vi stående i surfekø/trafikk. Vi skulle nemlig besøke en av mange populære surfe strender for å ta bilder. Bølgene der var altså veldig store, og folk vandret med surfebrett under armen over alt!

Dagens siste destinasjon var "The Polynesian Cultural Center". Dette var et museum på en måte, men det var ganske annerledes. Det var en del show her og der, og mange aktiviteter man kunne delta i. Vi lagde en fisk av palme blader blandt annet, og vi fikk oss en fake tattovering. Vi spiste også middag her, og var deretter på en forestilling om Hawaii's kultur. Dette var interesant, men varte litt lenge.

Nok en sinnsyk dag i Hawaii vel overstått!

Den siste uka har gått sakte, og kan innrømme at det å dra fra Hawaii ikke var så lett. Nå er humøret mer på topp i allefall, og var greit å komme inn i de gamle rutinene etter hvert. Jeg savner Hawaii veldig, men har mye fint å se frem til. Det hjelper på humøret!

I nuet sitter jeg å ser på The Oscars, og det er første gangen jeg ser det Live på tvskjermen. Synes dette er veldig artig jeg da, men skulle gjerne ønske jeg kunne se det med egene øyne også :-)

Nå er det under 3 uker til premiere på skolemusikalen. Kjenner jeg har litt nærver, men gleder meg selvfølgelig også!