HAWAII DAG 1 - Ankomst

♡ ♡ ♡

Amerikansk tid: 16:40 - Norsk tid: 22:40

Jeg hadde ferieflelsen i magen da jeg forlot Maryland lrdag morgen med fly. Flyturen gikk veldig greit, og det var enklere fly alene enn det jeg hadde trodd. Det var veldig kjederlig da. Jeg byttet fly i LA, og synes da dette var veldig kult. Gleder meg til sommeren, slik at jeg fr sette beina p Californias jord mer en 30 min.

Kom frem til Hawaii ganske sliten og trtt etter en lang flytur. Jeg ble mtt av en haug med nordmenn, og det viste seg at over halvparten av gruppen var fra Norge. Dette var helt greit, men vi endte opp med snakke mest engelsk gi og med at dette var det offisielle sprket p turen. Hawaii er jo en stat som bestr av yer, og vi befant oss p den mest populre ferieyen kaldt Oahu. Hotellet vi bodde p l mitt i smryet av Honolulu, som er hovedstaten i Hawaii. Honolulu har storbyliv og strandliv p en gang. Jeg forventet for det meste bare strandliv faktisk, men ble positivt overasket over hva som mtte meg. Jeg m si jeg elsker kombinasjonen av strandliv og storbyliv. Var langt i fra det jeg hadde forventet, men jeg elsket det.

Jeg var en av de som ankom hotellet ganske sent, og hadde derfor ikke s mye tid for se meg rundt den frste dagen. Nr jeg kom mtte jeg skjekke inn, og jeg fikk tatt en rask tur opp p rommet mitt fr vi mtte ned for spise middag. Deretter hadde vi et slikt velkomst mte hvor vi gikk gjennom diverse regler og planer for den neste dagen. Vi fikk ogs beskjed om at solen er mye sterkere p Hawaii enn den er mange andre steder, og at vi burde kjpe en solkrem med solfaktor mye hyere enn det vi vanligvis bruker. Vi fikk i samme slengen se noen bilder av folk som hadde vrt p samme turen fr, og blitt ekstremt solbrent. Jeg ble litt satt ut av disse bildene jeg da. Av den grunn dro jeg derfor rett ned i kiosken p hotellet, og kjpte meg en solkrem med den hyeste solfaktoren jeg kunne finne; 110.

Vi fikk ogs beskjed om drikke mye vann hver dag...

Jeg mtte jo ogs Karen p Hawaii, og henne har jeg jo ikke sett p 6 mnder. Det var kjempe gy se henne igjen, og n prver vi f ordnet noe slik at vi sees en gang til fr utvekslingsret er over. Var veldig fint se henne igjen etter s mange mnder i allefall. Hun skriver ogs blogg, og du kan komme til den ved trykke her.

Savner Hawaii veldig mye allerede, og snakker fortsatt med venner jeg fikk der. Vi planlegger allerede reunions, haha!