HAWAII DAG 1 - Ankomst

♡ ♡ ♡

Amerikansk tid: 16:40 - Norsk tid: 22:40

Jeg hadde feriefølelsen i magen da jeg forlot Maryland lørdag morgen med fly. Flyturen gikk veldig greit, og det var enklere å fly alene enn det jeg hadde trodd. Det var veldig kjederlig da. Jeg byttet fly i LA, og synes da dette var veldig kult. Gleder meg til sommeren, slik at jeg får sette beina på Californias jord mer en 30 min.

Kom frem til Hawaii ganske sliten og trøtt etter en lang flytur. Jeg ble møtt av en haug med nordmenn, og det viste seg at over halvparten av gruppen var fra Norge. Dette var helt greit, men vi endte opp med å snakke mest engelsk gi og med at dette var det offisielle språket på turen. Hawaii er jo en stat som består av øyer, og vi befant oss på den mest populære ferieøyen kaldt Oahu. Hotellet vi bodde på lå mitt i smørøyet av Honolulu, som er hovedstaten i Hawaii. Honolulu har storbyliv og strandliv på en gang. Jeg forventet for det meste bare strandliv faktisk, men ble positivt overasket over hva som møtte meg. Jeg må si jeg elsker kombinasjonen av strandliv og storbyliv. Var langt i fra det jeg hadde forventet, men jeg elsket det.

Jeg var en av de som ankom hotellet ganske sent, og hadde derfor ikke så mye tid for å se meg rundt den første dagen. Når jeg kom måtte jeg skjekke inn, og jeg fikk tatt en rask tur opp på rommet mitt før vi måtte ned for å spise middag. Deretter hadde vi et slikt velkomst møte hvor vi gikk gjennom diverse regler og planer for den neste dagen. Vi fikk også beskjed om at solen er mye sterkere på Hawaii enn den er mange andre steder, og at vi burde kjøpe en solkrem med solfaktor mye høyere enn det vi vanligvis bruker. Vi fikk i samme slengen se noen bilder av folk som hadde vært på samme turen før, og blitt ekstremt solbrent. Jeg ble litt satt ut av disse bildene jeg da. Av den grunn dro jeg derfor rett ned i kiosken på hotellet, og kjøpte meg en solkrem med den høyeste solfaktoren jeg kunne finne; 110.

Vi fikk også beskjed om å drikke mye vann hver dag...

Jeg møtte jo også Karen på Hawaii, og henne har jeg jo ikke sett på 6 månder. Det var kjempe gøy å se henne igjen, og nå prøver vi å få ordnet noe slik at vi sees en gang til før utvekslingsåret er over. Var veldig fint å se henne igjen etter så mange månder i allefall. Hun skriver også blogg, og du kan komme til den ved å trykke her

Savner Hawaii veldig mye allerede, og snakker fortsatt med venner jeg fikk der. Vi planlegger allerede reunions, haha!